fbpx
קורס הקלטת שירה

אודות הקורס

החלק כנראה החשוב ביותר בשיר, הוא השירה.
זה מה שרוב האנשים זוכרים, שומעים, ושרים ביחד אם הזמר או הזמרת.
בקורס הזה אחד מהטכנאים הגדולים בארץ: רונן רוט, מדגים לנו איך הוא מקליט שירה 
מה הסאטפ שלו באיזה מיקרופונים הוא משתמש איך ניגש לאמן ולזמר.
ומה הם הדברים שצריך להיזער מהם ולשים לב עליהם.

אפשר לצפות מתי שרוצים

מתאים לכל התוכנות

מתאים לכל הרמות

סילבוס

היכרות עם מעביר הקורס ומה הולכים ללמוד

בפרק הזה רונן יסביר על מיקום הזמרת בחלל, ועל איך אפשר לדאוג לאקוסטיקה נכנונה עבור הזמרת 
כמו כן איך דואגים שלזמר יהיה נוח.

סוגי מיקרופונים שונים יכולים לתת לנו צבע שונה לחלוטין
יש מיקרופון קונדנסר, דינאמי, ריבון. לכל אחד מהם יהיה צבע שונה על השירה 
בחירת המיקרופון צריכה להיות מתאימה לזמרת ולצבע של הנכון של השיר בתוך המיקס

בחירת מיקרופנים היא אחד מהדברים אהובים והכיפים על טכנאים. הרבה פעמים סאונד שונה של הקלטה בין טכנאים שונים יגיע מבחירת שונה של מיקרופונים 
.בדרך כלל מקליטים מערכת תופים עם בהרבה מיקרופנוים לעומת כלים אחרים
.ישנם סוגים שונים של מיקרופנים למטרות שונות וחשוב להכיר כמה שיותר מהם ולנסות אותם
  eq לפעמים בחירת המיקרופון המדוייק לסטיואציה הנכונה תיהיה יותר טוב מעיצוב הסאונד בעזרת 

.הצבת המיקרופונים הוא שלב קריטי, בשלב הזה צריכים לקרות מספר דברים כדי שההקלטה תיהיה טובה 
צריך לדאוג שלמתופף יהיה נוח לנגן, שהמיקרופונים יהיו בפאזה נכונה ושהסאונד שאותו אנחנו רוצים להשיג ההצבה תחזק 

בדרך כלל באולפנים גדולים מסחריים תיהיה הפרדה מלאה בין חלל ההקלטה (הלייב רום) לבין חלל הבקרה (הקונטרול        רום). הסבר קצר על ההכנה בחדר הבקרה להקלטה ופריסת הערוצים על הקונסולה 

בשלב הזה עוברים על צ׳יין ההקלטה בודקים שאנחנו מקבלים את הערוצים בצורהנקניה וטובה לתוך הפרוטולס
בעצם בשלב הזה אנחנו נבדוק שהצבת המיקרופנוים שלנו היית מוצלחת ובמידה ולא או שנזיז אותם או שנהפוך פאזות לקבלת גוון שונה

בשלב הזה יהיה הסבר קצר על מה זה בעצם פאזה למה צריך להיעזר ממנה, ומצד שני בצורה שבה רונן חושב גם לא  לפחד ממנה ובמקומות מסויימים לתת לה לקרות

בשלב הזה נעבור על כל הערוצים ונתחיל לעבוד עליהם אחד אחד וביחס האחד לשני
או פילטר במידה הצורך, ונעשה את הבאלנס של מערכת התופים כשכל ערוץ או כל מיקרופון מקבל את הטיפול  eq נפעיל  
 הנכון
בנוסף רונן עובד בהקלטות שלו עם פאדלים של גיטרה כדי לקבל גוון מיוחד

בשלב הזה לאחר שעברנו על כל הערוצים אנחנו מוכנים להקלטה אבל חשוב מאוד לבצע אץ תהבאלנס לא רק לפי התופים אלא לפי השיר עצמו ולדאוג שלמתופף הסאונד והבאלנס של התופים נוח בהתאם לשיר אותו אנחנו מבצעים 
כי בסוף התופים הם רק חלק מהשיר והם צריכים להתאים את עצמם אליו ולא ההפך

Play Video