קורס מיקס

אודות הקורס

קורס אונליין המועבר על ידי ניב כהן מוזיקאי, מלחין, מפיק מוזיקלי ומיקסר
 הקורס מתאים למוזיקאיים, יוצרים, טכנאים, טכנאי מיקס, עורכי סאונד, מלחינים, מעבדים, ומפיקים מוזיקליים

מיקסים זו הדרך שלנו לגרום לדברים להישמע טוב, בשלב המיקס אנחנו מטפלים בערוצים שהוקלטו אנחנו מבצעים מניפולציות שונות על עוצמה על תדרים ועל המרחב

הקורס מתאים גם למתחילים וגם למתקדמים

אפשר לצפות מתי שרוצים

מתאים לכל התוכנות

מתאים לכל הרמות

ניב כהן

מפיק מוסיקלי מלחין ומיקסר כבר 20 שנה
אחרי שנים של עבודה  בתעשיית המוסיקה בישראל בחרתי להתמקד בתחום הפרסום והיום אני מפיק ומלחין מוסיקה לתחום הפרסום ללקוחות הגדולים ביותר במשק הישראלי כגון: תנובה, שטראוס, אאודי, יד 2, רנואר,טרמינל איקס ועוד
אני ומיטל מנהלים את האולפן שלנו ביפו ובנוסף כותבים מלחינים ומפיקים שירים גם לאומנים ישראליים

סילבוס

את הפעם הראשונה ששומעים שיר אי אפשר לשחזר, לכן בפעם הראשונה שאתם מקשיבים לפני שמתחילים לעבוד כדאי לרשום את הרעיונות שעולים, זאת האינטואציה שלנו אין לה תחליף. אחרי שהקשבנו ורשמנו מכינים את הסשן לעבודה על ידי סדר הערוצים צבעים תקיות גרופים ועוד

עכשיו מורידים את כל הפיידרים למטה ומתחילים להרים אחד אחד ולטפל בבאלנס הראשוני שיוצרים תמונה כללית של אופי השיר וסדר העדיפיות של כל ערוץ וממקמים גם את הפאנינג

אחד השלבים החשובים ביותר במיקס בזמן הרמת הפיידרים. בודקים לאורך כל הדרך בעזרת מיטר שאנחנו לא עוברים את הגבול של הגיין הדיגיטלי שם בדיוק נמצא ההבדל בין מיקס שישמע נעים למעוות

השלב הזה הוא קריטי שעושים בדיקה יסודית, גם מיטר שמיועד למטרה. מחפשים שילוב כלים שיכולים לייצר פאזות הפוכות ומתקנים יש כמה דרכים לסדר פאזות וזו לא נוסחת קסם צריך לעבור על כל האופציות עד שפותרים את נושא הפאזות

בכל שיר יש אלמנט אחד שהוא הדומיננטי ומוביל את כל השיר אם זה בס תופים או גיטרה או כל דבר אחר רק מאוד חשוב למצוא אותו ולבסס את כל המיקס על הכלי המוביל, זה עמוד התווך של המיקס שעליו הכל נשען

מיקס באס זה הפרוסס שמבצעים על ערוץ המאסטר, בדרך כלל משתמשים בקומפרסור ואיקיו יש מקרים שבהם משתמשים בכלים נוספים.חשוב להחליט אם מוסיפים את הפרוסס הזה או לא בשלב מוקדם של המיקס מכיוון שקומפרסור על המאסטר למשל קובע איך המיקס ישמע כשממקססים לתוכו

בשלב הזה עוברים ערוץ ערוץ ומקים תדרים לא רצויים או מוסיפים תדרים חסרים ואז נוצר ניקיון ותמונה ברורה של ערוצים שנשמעים ברור ולא מתנגשים אחד בשני
אחר כך מוסיפים קומפרסור איפה שיש צורך (לא תמיד יש צורך) ומטפלים בדינמיקה של כל ערוץ מה שייצור ווליום יחסית אחיד בין חלקים בשיר

מוסיפים סטורציה שזה הרמוניות נוספות שמוסיפות דיסטורשן עדין או אגרסיבי תלוי באופי השיר
.אפשר גם להוסיף דסטורשן פרללי למשל על בס או סנר
.דסטורשן יכול גם לבוא בסיטאוציות שאין מספיק למשל על מגבר גיטרה או שלא הוקלטה עם מגבר בכלל

עכשיו מוסיפים אפקטים לפי הטעם וקונספט למשל ריוורבים מסוגים שונים קצר ארוך פלטה קפיץ ועוד, דיליי קצר אורך סלאפ ועוד, עוד אופציות כמו פלמג׳ר פייזר מודולציה וכדומה תלוי באופי השיר
מטפלים בערוצים שמצריכים סטריאו רחב יותר או שפותחים ע״י אוטומציה את תמונת הסטריאו בפזמון כדי ליצור אפקט שמשהו גדול קורה

אחרי שהכל יושב מנקים כל איזור שיש בו זנבות מיותרים מדייקים פיידים ערוצים שלא בשימוש ועוד
במידה ויש צורך עושים גם אוטומציה כדי ליצור דינמיקה ולשחרר מקומות שיש בהם יותר מידי קומפרסיה למשל אישורים שיש בהם המון אינפורמציה ועומס

את הפעם הראשונה ששומעים שיר אי אפשר לשחזר, לכן בפעם הראשונה שאתם מקשיבים לפני שמתחילים לעבוד כדאי לרשום את הרעיונות שעולים, זאת האינטואציה שלנו אין לה תחליף. אחרי שהקשבנו ורשמנו מכינים את הסשן לעבודה על ידי סדר הערוצים צבעים תקיות גרופים ועוד

עכשיו מורידים את כל הפיידרים למטה ומתחילים להרים אחד אחד ולטפל בבאלנס הראשוני שיוצרים תמונה כללית של אופי השיר וסדר העדיפיות של כל ערוץ וממקמים גם את הפאנינג

אחד השלבים החשובים ביותר במיקס בזמן הרמת הפיידרים. בודקים לאורך כל הדרך בעזרת מיטר שאנחנו לא עוברים את הגבול של הגיין הדיגיטלי שם בדיוק נמצא ההבדל בין מיקס שישמע נעים למעוות

השלב הזה הוא קריטי שעושים בדיקה יסודית, גם מיטר שמיועד למטרה. מחפשים שילוב כלים שיכולים לייצר פאזות הפוכות ומתקנים יש כמה דרכים לסדר פאזות וזו לא נוסחת קסם צריך לעבור על כל האופציות עד שפותרים את נושא הפאזות

בכל שיר יש אלמנט אחד שהוא הדומיננטי ומוביל את כל השיר אם זה בס תופים או גיטרה או כל דבר אחר רק מאוד חשוב למצוא אותו ולבסס את כל המיקס על הכלי המוביל, זה עמוד התווך של המיקס שעליו הכל נשען

מיקס באס זה הפרוסס שמבצעים על ערוץ המאסטר, בדרך כלל משתמשים בקומפרסור ואיקיו יש מקרים שבהם משתמשים בכלים נוספים.חשוב להחליט אם מוסיפים את הפרוסס הזה או לא בשלב מוקדם של המיקס מכיוון שקומפרסור על המאסטר למשל קובע איך המיקס ישמע כשממקססים לתוכו

בשלב הזה עוברים ערוץ ערוץ ומקים תדרים לא רצויים או מוסיפים תדרים חסרים ואז נוצר ניקיון ותמונה ברורה של ערוצים שנשמעים ברור ולא מתנגשים אחד בשני
אחר כך מוסיפים קומפרסור איפה שיש צורך (לא תמיד יש צורך) ומטפלים בדינמיקה של כל ערוץ מה שייצור ווליום יחסית אחיד בין חלקים בשיר

מוסיפים סטורציה שזה הרמוניות נוספות שמוסיפות דיסטורשן עדין או אגרסיבי תלוי באופי השיר
.אפשר גם להוסיף דסטורשן פרללי למשל על בס או סנר
.דסטורשן יכול גם לבוא בסיטאוציות שאין מספיק למשל על מגבר גיטרה או שלא הוקלטה עם מגבר בכלל

עכשיו מוסיפים אפקטים לפי הטעם וקונספט למשל ריוורבים מסוגים שונים קצר ארוך פלטה קפיץ ועוד, דיליי קצר אורך סלאפ ועוד, עוד אופציות כמו פלמג׳ר פייזר מודולציה וכדומה תלוי באופי השיר
מטפלים בערוצים שמצריכים סטריאו רחב יותר או שפותחים ע״י אוטומציה את תמונת הסטריאו בפזמון כדי ליצור אפקט שמשהו גדול קורה

אחרי שהכל יושב מנקים כל איזור שיש בו זנבות מיותרים מדייקים פיידים ערוצים שלא בשימוש ועוד
במידה ויש צורך עושים גם אוטומציה כדי ליצור דינמיקה ולשחרר מקומות שיש בהם יותר מידי קומפרסיה למשל אישורים שיש בהם המון אינפורמציה ועומס