fbpx
קורס הקלטת תופים

אודות הקורס

הקלטת תופים היא אחד הדברים המתאגרים ביותר טכנאי הקלטות ומפיקים יש לזה מספר סיבות, יש את התופים, את המתופף, כיוון המערכת, הסאונד בתור החלל, הצבת המיקרופונים, פאזות, ועוד ועוד ועוד
 רונן רוט אחד מטכנאי המיקס  וההקלטות הגדולים בארץ מעביר קורס הקלטת תופים שתוקף בדיוק את הנושאים האלו, לרונן יש שיטות עבודה וטכניקות משלו, ובקורס הזה אנחנו נגע בכולם, מבחירת המיקרופונים, איך לעשות סאונד על קונסולה ודברים מגניבים כמו אפקטים

אפשר לצפות מתי שרוצים

מתאים לכל התוכנות

מתאים לכל הרמות

רונן רוט

 
רונן רוט הוא טכנאי על אשר מתמחה בהקלטות אולפן
.הקלטות שטח, מיקסים, מאסטרינג ושירותי וידאו שונים בשני העשורים האחרונים
DPA MICROPHONE MASTER CLUBרונן הוא חבר מועדון ב
.חברת המיקרופונים בעל שם בינלאומי

דיסקוגרפיה: גבע אלון, עמית ארז
ארקדי דוכין, נרקיס, יהודית רביץ, אפרת בן צור, איתמר דוארי,
רות דולורס, נקמת הטרקטור, אביתר בנאי, אטליז,
יהוא ירון, צח דרורי, נועה בביוף, כלבי רוח, אביב גדג׳,
גבריאל בלחסן ועוד

סילבוס

היכרות עם מעביר הקורס ומה הולכים ללמוד

לאקוסטיקה בהקלטת כלים חיים יש משמעות רבה, במיוחד לכלי כמו מערכת תופים במהדהדת בעוצמה חזקה בנוסף סאונד של תופים יכול להיות מאוד יבש ומאוד רטוב ואת זה בדרך כלל נשיג בשינויים של מיקום המערכת באותו חלל שבו אנו  מקליטים

בשלב הזה המתופף יסביר על כיווני מערכות תופים שונים ואיך להשיג את הסאונד הנדרש לשיר מבחינת הסאונד של המערכת תופים עצמה, שימוש במגבות כיוונים של העורות וכו

בחירת מיקרופנים היא אחד מהדברים אהובים והכיפים על טכנאים. הרבה פעמים סאונד שונה של הקלטה בין טכנאים שונים יגיע מבחירת שונה של מיקרופונים 
.בדרך כלל מקליטים מערכת תופים עם בהרבה מיקרופנוים לעומת כלים אחרים
.ישנם סוגים שונים של מיקרופנים למטרות שונות וחשוב להכיר כמה שיותר מהם ולנסות אותם
  eq לפעמים בחירת המיקרופון המדוייק לסטיואציה הנכונה תיהיה יותר טוב מעיצוב הסאונד בעזרת 

.הצבת המיקרופונים הוא שלב קריטי, בשלב הזה צריכים לקרות מספר דברים כדי שההקלטה תיהיה טובה 
צריך לדאוג שלמתופף יהיה נוח לנגן, שהמיקרופונים יהיו בפאזה נכונה ושהסאונד שאותו אנחנו רוצים להשיג ההצבה תחזק 

בדרך כלל באולפנים גדולים מסחריים תיהיה הפרדה מלאה בין חלל ההקלטה (הלייב רום) לבין חלל הבקרה (הקונטרול        רום). הסבר קצר על ההכנה בחדר הבקרה להקלטה ופריסת הערוצים על הקונסולה 

בשלב הזה עוברים על צ׳יין ההקלטה בודקים שאנחנו מקבלים את הערוצים בצורהנקניה וטובה לתוך הפרוטולס
בעצם בשלב הזה אנחנו נבדוק שהצבת המיקרופנוים שלנו היית מוצלחת ובמידה ולא או שנזיז אותם או שנהפוך פאזות לקבלת גוון שונה

בשלב הזה יהיה הסבר קצר על מה זה בעצם פאזה למה צריך להיעזר ממנה, ומצד שני בצורה שבה רונן חושב גם לא  לפחד ממנה ובמקומות מסויימים לתת לה לקרות

בשלב הזה נעבור על כל הערוצים ונתחיל לעבוד עליהם אחד אחד וביחס האחד לשני
או פילטר במידה הצורך, ונעשה את הבאלנס של מערכת התופים כשכל ערוץ או כל מיקרופון מקבל את הטיפול  eq נפעיל  
 הנכון
בנוסף רונן עובד בהקלטות שלו עם פאדלים של גיטרה כדי לקבל גוון מיוחד

בשלב הזה לאחר שעברנו על כל הערוצים אנחנו מוכנים להקלטה אבל חשוב מאוד לבצע אץ תהבאלנס לא רק לפי התופים אלא לפי השיר עצמו ולדאוג שלמתופף הסאונד והבאלנס של התופים נוח בהתאם לשיר אותו אנחנו מבצעים 
כי בסוף התופים הם רק חלק מהשיר והם צריכים להתאים את עצמם אליו ולא ההפך

סיכום הקורס