fbpx

אודות הקורס

אודות הקורס

קורס מיקס ומאסטרינג

אודות הקורס

קורס אונליין המועבר על ידי ניב כהן מוזיקאי, מלחין, מפיק מוזיקלי ומיקסר
 הקורס מתאים למוזיקאיים, יוצרים, טכנאים, טכנאי מיקס, עורכי סאונד, מלחינים,
מעבדים, ומפיקים מוזיקליים

מיקסים זו הדרך שלנו לגרום לדברים להישמע טוב, בשלב המיקס אנחנו מטפלים בערוצים שהוקלטו אנחנו מבצעים מניפולציות שונות על עוצמה על תדרים ועל המרחב

המאסטרינג הוא השלב האחרון בשרשרת , בשלב המאסטרינג לוקחים את המיקס שעשינו ונותנים לו את העוצמה הנדרשת לכל הפלפורמות השונות כגון: אפל מיוזיק או ספויפיי 
בנוסף עושים עוד עיבוד דנמאי שמשפיע על כל השיר עצמו

הקורס מתאים גם למתחילים וגם למתקדמים

אפשר לצפות מתי שרוצים

מתאים לכל התוכנות

מתאים לכל הרמות

סילבוס

את הפעם הראשונה ששומעים שיר אי אפשר לשחזר, לכן בפעם הראשונה שאתם מקשיבים לפני שמתחילים לעבוד כדאי לרשום את הרעיונות שעולים, זאת האינטואציה שלנו אין לה תחליף. אחרי שהקשבנו ורשמנו מכינים את הסשן לעבודה על ידי סדר הערוצים צבעים תקיות גרופים ועוד

עכשיו מורידים את כל הפיידרים למטה ומתחילים להרים אחד אחד ולטפל בבאלנס הראשוני שיוצרים תמונה כללית של אופי השיר וסדר העדיפיות של כל ערוץ וממקמים גם את הפאנינג

אחד השלבים החשובים ביותר במיקס בזמן הרמת הפיידרים. בודקים לאורך כל הדרך בעזרת מיטר שאנחנו לא עוברים את הגבול של הגיין הדיגיטלי שם בדיוק נמצא ההבדל בין מיקס שישמע נעים למעוות

השלב הזה הוא קריטי שעושים בדיקה יסודית, גם מיטר שמיועד למטרה. מחפשים שילוב כלים שיכולים לייצר פאזות הפוכות ומתקנים יש כמה דרכים לסדר פאזות וזו לא נוסחת קסם צריך לעבור על כל האופציות עד שפותרים את נושא הפאזות

בכל שיר יש אלמנט אחד שהוא הדומיננטי ומוביל את כל השיר אם זה בס תופים או גיטרה או כל דבר אחר רק מאוד חשוב למצוא אותו ולבסס את כל המיקס על הכלי המוביל, זה עמוד התווך של המיקס שעליו הכל נשען

מיקס באס זה הפרוסס שמבצעים על ערוץ המאסטר, בדרך כלל משתמשים בקומפרסור ואיקיו יש מקרים שבהם משתמשים בכלים נוספים.חשוב להחליט אם מוסיפים את הפרוסס הזה או לא בשלב מוקדם של המיקס מכיוון שקומפרסור על המאסטר למשל קובע איך המיקס ישמע כשממקססים לתוכו

בשלב הזה עוברים ערוץ ערוץ ומקים תדרים לא רצויים או מוסיפים תדרים חסרים ואז נוצר ניקיון ותמונה ברורה של ערוצים שנשמעים ברור ולא מתנגשים אחד בשני
אחר כך מוסיפים קומפרסור איפה שיש צורך (לא תמיד יש צורך) ומטפלים בדינמיקה של כל ערוץ מה שייצור ווליום יחסית אחיד בין חלקים בשיר

מוסיפים סטורציה שזה הרמוניות נוספות שמוסיפות דיסטורשן עדין או אגרסיבי תלוי באופי השיר
.אפשר גם להוסיף דסטורשן פרללי למשל על בס או סנר
.דסטורשן יכול גם לבוא בסיטאוציות שאין מספיק למשל על מגבר גיטרה או שלא הוקלטה עם מגבר בכלל

עכשיו מוסיפים אפקטים לפי הטעם וקונספט למשל ריוורבים מסוגים שונים קצר ארוך פלטה קפיץ ועוד, דיליי קצר אורך סלאפ ועוד, עוד אופציות כמו פלמג׳ר פייזר מודולציה וכדומה תלוי באופי השיר
מטפלים בערוצים שמצריכים סטריאו רחב יותר או שפותחים ע״י אוטומציה את תמונת הסטריאו בפזמון כדי ליצור אפקט שמשהו גדול קורה

אחרי שהכל יושב מנקים כל איזור שיש בו זנבות מיותרים מדייקים פיידים ערוצים שלא בשימוש ועוד
במידה ויש צורך עושים גם אוטומציה כדי ליצור דינמיקה ולשחרר מקומות שיש בהם יותר מידי קומפרסיה למשל אישורים שיש בהם המון אינפורמציה ועומס

הפעם הראשונה היא הזדמנות חד פעמית לקבל את הרושם הראשוני על השיר. רושמים רעיונות בצד תוך כדי הקשבה ומחליטים על סדר פעולות

בוחרים עם איזה איקיו נעבוד איזה טון וסטייל אנחנו רוצים לתת לשיר ואיזה תדרים אנחנו רוצים להוריד ולהוסיף
והשאלה האם נעבוד בסטיראו או עם 
Mid sides

בוחרים עם איזה קומפרסור נעבוד או שנעבוד עם כמה עם או בלי 
עם או בלי פראלל Mid sides
האם נשתמש באותו אחד לאורך כל השיר? ומה התנועה הדינאמית שאנחנו מחפשים שיעשה הקומפרסור

הכלי הזה הוא שילוב של איקיו וקומפרסור יחד
מחליטים בכמה סוגים נשתמש ובאיזה תדרים אנחנו רוצים לטפל

שלב אחרון בו אנחנו מרימים את הגיין לסטדרט המסחרי ובוחרים לימיטר שגם הוא סוג של קומפרסור ונותנים טאצ׳ אחרון לתהליך